tirsdag den 29. april 2014

spot 2014 | emma

Jeg skal desværre ikke på SPOT Festival i år, hvilket jeg er virkelig ærlig over. For mig er SPOT en enestående mulighed for at opdage ny og god musik. Man får virkelig meget kvalitet for pengene, og desuden er det en fantastisk mulighed for at støtte upcoming musikere. Desværre fandt jeg alt for sent ud af, at festivalen lå oveni min skoles galla – som jeg lige havde brugt 450 kr på at købe billet til. Det bliver en anden gang...

SPOT Film
Fra i år tilbyder SPOT Festival også filmoplevelser til deres gæster. Det er et fantastisk initiativ og er et bevis på, at festivalen er villig til at fornye sig selv. De fleste film på SPOT Films program er gratis for alle, der har billet til SPOT, så der er ingen grund til ikke at kigge forbi. (Til gengæld kan jeg forestille mig, at det bliver endnu sværere at planlægge sine SPOT-dage.)



Jeg synes at SPOT Festival har især gjort et godt valg med at sætte Mistaken for Strangers på programmet. Filmen er skabt af Tom Berninger, broren til The National-forsangeren Matt Berninger. Tilblivelseshistorien omkring filmen er rigtig spændende, og filmen skulle være rørende ærlig og meget underholdende.
I øvrigt vises der også Django Unchained af Quentin Tarantino (og så behøver man vist ikke sige andet) og Skammekrogen, som jeg anmeldte her.

Quick Quick Obey
Dette band fra Thy laver musik, der minder mig om sommer, sol og troper à la The Ecletic Moniker (som også kommer forbi SPOT). De er blevet kaldet "talenter", "dynamiske" og "legesyge", men jeg vil egentlig mest beskrive musikken som glad og drømmende, uden at blive for lallet. Bandets sommerlige facade gemmer noget melankoli bag, og den kontrast er jeg helt vild med. Der kommer garanteret en fantastisk sommerstemning til deres koncert.
Spiller lørdag d. 3. maj 16.30-17.00 i Musikhuset - Foyer


Nelson Can
Dette pigeband er ikke helt normale, og det har de bevist lige siden det blev oprettet (som en joke) i 2011. Nelson Can har skrevet sange om æblekage og Kina, og jeg kan ikke helt finde ud af om pigerne prøver at provokere, om de laver sjov eller om de bare er syge i hovedet. Men de laver lækkert rebelsk musik, og de har en fantastisk don't-fuck attitude uden at de glemmer at tage gas på sig selv. (Se her hvor de undskylder for at deres SPOT-koncert ikke opfylder kønskvoten.)
Spiller lørdag d. 3. maj 17.00-17.35 i Godsbanen - Den Rå Hal



Derudover er Amason (sang forneden), Sleep Party People og ICEAGE nogle godt bud, hvis I skal udfylde et hul i jeres SPOT-program.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar