torsdag den 2. maj 2013

spot 2013 | agnes

Jeg er født i smilets by og har været der utallige gange, men det bliver alligevel min første gang på SPOT-festivalen i Århus, som starter i morgen. Programmet kunne ikke være bedre, og hvis jeg skulle nå at se alle dem, jeg gerne ville, skulle jeg sådan cirka være tre steder på samme tid hele weekenden. Jeg vil dog lige anbefale to danske kunstnere, som jeg har sat ekstra tyk ring om i dette års program.


Broken Twin
I april 2011 oplevede jeg bandet Glass Arena i Koncerthuset, og jeg tog mig selv i  at holde vejret og få kuldegysninger over hele kroppen. I dag er navnet Broken Twin, og hvor det før var en duo, er det nu den 24-årige Majke Voss Rommes soloprojekt - dog med hjælp fra tidligere medlem Emilie Marie Kjær. Jeg har aldrig hørt noget musik, som passer så godt til, når man ligger på sit værelse og kigger op i loftet, og samtidig er så perfekt til at høre til en koncert. Majke er virkelig dygtig til skabe numre, som lyder helt enkle, men som i virkeligheden er komplicerede, melankolske stykker musik. Hendes stemme er både lys og dyb, og med blide toner fra klassiske instrumenter og elektroniske lyde er Broken Twin det rareste og mest behagelige, jeg nogensinde har hørt.

Broken Twin spiller fredag kl. 21:00 i Lille Sal (Se event HER)



Far Away From Fiji
Far Away From Fiji er gode til at udgive gratis tilgængelige EP'er og holde releaseparties, og jeg har derfor hørt dem to gange live i løbet af det seneste års tid. Derudover er det nemt at følge deres arbejde på både facebook, tumblr, vimeo og instagram, og I har nok lagt mærke til, at jeg er ret nørdet, når det kommer til den visuelle del af musikverdenen, hvilket de - som nævnt her - er virkelig dygtige til. Selv beskriver de, at idéen bag deres musik er, at skabe et soundtrack til en imaginær film. Udover deres perfekt sammensatte melodier og Rasmus' specielle vokal glæder jeg mig derfor også til at se, hvad de har fundet på til sceneshowet på SPOT, og oven i det har de allerede afsløret, at der kommer en anden kunster med dem på scenen.

Far Away From Fiji spiller lørdag kl. 22:30 på RADAR (Se event HER)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar